02 février 2011

Venice by Antonietta Brandeis, Edward Angelo Goodall, Arthur Joseph Meadows @ Bonhams

Antonietta Brandeis (Czechoslovakian, 1849-1910), The Dogana, Venice; San Giorgio Maggiore, Venice. photo Bonhams a pair, both signed 'ABrandeis' (one lower left, the other lower right), oil on panel, each, 15 x 25cm (5 7/8 x 9 13/16in). (2) - Sold for £20,400 PROVENANCE: with Fine Art of Oakham, Ltd Antonietta Brandeis (Czechoslovakian, 1849-1910), Piazza St. Marco, Venice; Palazzo Labia, Venice. photo Bonhams A pair, both signed 'ABrandeis' (lower right), oil on board, each, 16 x 23.5cm (6 5/16 x 9... [Lire la suite]
30 janvier 2011

Alexandre Fraser (1828-1899), Wayside Chat, Paysage Ecossais.

Alexandre Fraser (1828-1899), Wayside Chat, Paysage Ecossais. Courtesy SCP ALLEMAND & NGUYEN et ARTUS Huile sur toile, signée en bas à gauche 63 x 76 cm - Estimation : 3000/4000€ Alexander Fraser (b Edinburgh, 7 April 1786; d London, 15 Feb 1865). Scottish painter. He studied at the Trustees Academy in Edinburgh, where he was a contemporary of David Wilkie. He first exhibited at the Associated Society of Artists in Edinburgh in 1809 and at the Royal Academy in London in 1810. From 1813 he worked as an assistant to... [Lire la suite]
30 janvier 2011

Agostino Aglio (1777-1857), Paysage animé.

Agostino Aglio (1777-1857), Paysage animé. Courtesy SCP ALLEMAND & NGUYEN et ARTUS Huile sur toile, signée en bas à droite 80 x 120 cm - Estimation : 6000/8000€ Agostino Aglio (December 15, 1777 – January 30, 1857)[ was an Italian painter, decorator, and engraver. He was born at Cremona. He trained at the Brera academy in Milan. In 1803 he came to England to assist William Wilkins, the well-known architect, in the production of his Antiquities of Magna Gracia which was published in 1807. For many years Aglio was... [Lire la suite]
Posté par Alain Truong à 17:11 - - Commentaires [0] - Permalien [#]
Tags : , , ,
26 janvier 2011

Pancrace Bessa (1772 - 1846), Peaches

Pancrace Bessa (1772 - 1846), Peaches.  photo Sotheby's watercolor and gum arabic over pencil heightened with touches of gold on the fly's eyes, on vellum. Together with Pancrace Bessa, Pear and Floral Study for "L'Herbier général de l'amateur." 2 works; the first 8 5/8 by 10 3/8 in.; the second sheet 13 1/4 by 8 1/4 in.; image 7 1/4 by 4 1/2 in. 22.1 by 26.4 cm; 33.7 by 21 cm; 18.4 by 11.4 cm - Estimate 3,000—5,000 USD. Lot Sold 12,500 USD PROVENANCE: The first: Hotel DrouotGalerie Michel Meyer,... [Lire la suite]
Posté par Alain Truong à 21:56 - - Commentaires [0] - Permalien [#]
Tags : , ,
26 janvier 2011

Vincenzo Gemito (1852 - 1929), Two Studies of a SkeletonVincenzo Gemito (1852 - 1929), Two Studies of a Skeleton

Vincenzo Gemito (1852 - 1929), Two Studies of a Skeleton. photo Sotheby's signed and dated 1881 V. Gemito lower left, pen and brown and gray ink and gray wash heightened with white on paper. Together with Jean-Galhard Salvage, early 19th century, Studies of Arms for "L'Anatomie du gladiateur combattant, aux beaux-arts," Plate 16, pen and black ink with red chalk on laid paper. 2 works, the first 12 by 8 5/8 in.; the second 16 1/8 by 18 1/4 in. (30.4 by 21.9 cm; 40.9 by 46.3 cm) - Estimate 3,000—5,000 USD. Lot Sold... [Lire la suite]
Posté par Alain Truong à 08:33 - - Commentaires [0] - Permalien [#]
Tags : ,
14 janvier 2011

Firmin Massot (Genève, 1766-1849), Portrait présumé de la Marquise de Chamillard

Firmin Massot (Genève, 1766-1849), Portrait présumé de la Marquise de Chamillard © BRAFA 2010 Huile sur toile, 87, 5 x 69 cm. Toile et cadre d’origine. Signé, situé et daté : Firmin Massot Genève 1810 Provenance: Collection privée Considéré comme l’un des principaux représentants de l’Ecole genevoise de la fin du XVIIIe et du début du XIXe siècle, le peintre révèle tout son talent dans ce portrait. Réalisé dans un style à mi chemin entre le néo-classicisme français et le naturalisme à l’anglaise, ce tableau montre la... [Lire la suite]
10 janvier 2011

Rafraichissoir en argent, Paris, 1819-1838. Maître Orfèvre Jean-Baptiste-Claude Odiot (1763-1850)

Rafraichissoir en argent, Paris, 1819-1838. Maître Orfèvre Jean-Baptiste-Claude Odiot (1763-1850) © BRAFA 2010 H 21,5 x L 27 cm . Poids: 7.750 gr. Exécuté d’après un modèle de seau de Thomas Germain datant de 1727 Les anses à têtes de barbet reprennent les anses d’un seau de Claude II Ballin.Il exécuta pour le « service Penthièvre-Orléans » de nombreuses pièces supplémentaires s’inspirant du style de pièces composant le service. Les seaux à rafraîchir de Thomas Germain et de Claude II Ballin en faisait partie. On peut supposer... [Lire la suite]
31 décembre 2010

Carnegie Museum Announces Acquisitions in Neoclassical and Contemporary Art

Antonio Canova, Terpsichore. PITTSBURGH, PA.- Carnegie Museum of Art announce two major acquisitions representing the museum’s strengths in 19th century neoclassical art and contemporary art. The works are Terpsichore, Muse of Lyric Poetry, 1812, an exceptionally rare sculpture by Antonio Canova, a leading artist of 19th century Europe; and five works, which together comprise a single installation, by one of the most provocative American artists to emerge in the last decade, Gedi Sibony. “While Canova’s Terpsichore and Sibony’s... [Lire la suite]
10 décembre 2010

"Gustave Moreau and the Eternal Feminine" @ the National Gallery of Victoria

Gustave Moreau, The sirens, oil on canvas, 89.0 x 118.0 cm. Musée Gustave Moreau (Inv. 13957) © Photo RMN – Christian Jean. MELBOURNE.- Be seduced by femmes fatales, goddesses and temptresses of history and legend at the NGV this summer in Gustave Moreau and the Eternal Feminine, the first significant exhibition of Gustave Moreau (1826–1898) to be seen in Australia. From 10 December, the superb craftsmanship of Gustave Moreau will be celebrated with over 100 paintings, watercolours and drawings from the unique and acclaimed... [Lire la suite]
Posté par Alain Truong à 10:49 - - Commentaires [0] - Permalien [#]
Tags : ,
06 décembre 2010

Jean Auguste Dominique Ingres (Montauban 1780 - Paris 1867), L'Arétin et l'envoyé de Charles Quint

Jean Auguste Dominique Ingres (Montauban 1780 - Paris 1867), L'Arétin et l'envoyé de Charles Quint. photo Thierry de Maigret  Toile. Signé et daté en bas à droite J. INGRES 1848 (Très légèrement réduit en largeur, lors de la restauration intervenue en 1958) 41,5 x 32,5 cm - Estimation : 300 000 - 500 000 € Provenance : Peint par Ingres pour Monsieur Marcotte-Genlis en 1848, avec son pendant aujourd'hui au Metropolitan Museum de New York, collection Lehman (reproduit page 50) ; Vente Marcotte-Genlis, Paris, (Me... [Lire la suite]